۱۳۸۹ آذر ۲۰, شنبه

بانك مركزي - فصلنامه حساب هاي اقتصادي ايران



فصلنامه حساب هاي اقتصادي ايران

اداره حساب هاي اقتصادي بانک مرکزي به منظورارتقاء و ترويج دانش تخصصي در زمينه حساب هاي اقتصادي و فراهم کردن زمينه اي براي نقد و بررسي علمي و کارشناسي و ايجاد ارتباط متقابل بين متوليان تهيه حساب هاي اقتصادي و سياستگذاران و دانشگاهيان اقدام به انتشار فصلنامه تخصصي حساب هاي اقتصادي ايران نموده است.
ضرورت پاسخگويي به نياز موجود در زمينه منابع تخصصي روزآمد در حوزه حساب هاي اقتصادي تاکيدي بر لزوم انتشار اين فصلنامه است. از سوي ديگر پس از گذشت سال هاي متمادي از فعاليت اداره حساب هاي اقتصادي به نظر مي رسد جمع آوري، مستند سازي و معرفي منظم و پيوسته فعاليت هاي پژوهشي و همچنين تجارب علمي و عملي کارشناسان و پژوهشگران اين اداره ضروري مي باشد.
فصلنامه حساب هاي اقتصادي ايران با حفظ ضوابط و معيارهاي پذيرفته شده علمي پرداختن به مباحث و مسايل زير را در دستور کار خود قرار داده است:
          تلاش در جهت ارائه دقيق مفاهيم، تعاريف، طبقه بندي و قواعد حساب هاي اقتصادي
           پرداختن به مباحث نظري و ابعاد فني حساب هاي مّلي و ساير ابزارها و سيستم هاي آماري نظير تراز پرداخت ها ، آمار مالي دولت ، حساب جريان وجوه، حساب هاي اقماري و ...
           انعکاس ديدگا ه ها و نظرات کارشناسي در زمينه حساب هاي اقتصادي
           ارايه گزارش تحولات اقتصادي در بخش واقعي
           انتشار تحقيقات انجام شده در حوزه حساب هاي اقتصادي
           ترجمه و انتشار منابع تخصصي خارجي
           جداول آماري
فصلنامه حساب هاي اقتصادي ايران با بهره گيري از توان علمي پژوهشگران و کارشناسان حوزه اقتصادي بانک مرکزي به ويژه اداره حساب هاي اقتصادي مي كوشد با تعميق و اشاعه دانش تخصصي حساب هاي اقتصادي و فراهم آوردن پشتوانه اي علمي براي سياست گذاران، پژوهشگران و صاحب نظران اقتصادي گامي درجهت پيشرفت و اعتلاي ميهن عزيز بردارد.
لازم به ذکر است  اين نشريه هدف تهيه مقالات پژوهشي و مطالب و متون تخصصي، ترجمه منابع خارجي، توسعه جداول آماري و غيره را با بهره مندي از همکاري اساتيد دانشگاه ها و ساير صاحبنظران در اين زمينه مد نظر قرارداده است.